středa 29. září 2021 Michal

Zákazník bez respirátoru nebo roušky? Prodejce ho nemusí obsloužit, vysvětluje inspekce

Na Českou obchodní inspekci se v poslední době čím dál častěji obrací zákazníci s dotazy ohledně údajné diskriminace, když nejsou vpuštěni do obchodu bez respirátoru nebo roušky. Závěr inspekce však hovoří jasně, prodávající může zákazníka bez ochranného prostředku odmítnout obsloužit.

„Povinnost nosit respirátor ve vnitřních prostorech aktuálně stanoví mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví a prodejce se rozhodně nedopouští diskriminace, pokud nevpustí do provozovny zákazníka bez respirátoru,“ vysvětluje mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Na sociálních sítích se také šíří dezinformace, že inspekce takové jednání prodejců kvalifikuje jako diskriminaci. „Informace o tom, že inspekce takové jednání postihuje, je falešnou zprávou, která je často šířena na sociálních sítích,“ dodal Fröhlich.

Jedna výjimka však existuje. Lidé, kteří nemohou ze zdravotních důvodů nosit respirátor, ho nemusí nosit. Musí mít ale potvrzení od lékaře. Schválila to na konci července vláda.

Nošení roušek a další ochrany dýchacích cest se stalo jedním se symbolů boje proti nemoci covid-19. Jejich zavedení loni v polovině března přijímala veřejnost různě. Roušky se loni nosily do začátku července, po letním uvolnění se v září vrátily. Od letošního února je převážně nahradily respirátory.

Hodnocení článku je 60 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Jan Luxík

Štítky respirátor, rouška, koronavirus, opatření

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.