čtvrtek 2. dubna 2020 Erika

Začátkem března se pod železniční tratí začne budovat tubus pro cyklisty

V prvních březnových dnech se pod železniční tratí mezi Přerovem a místní částí Předmostí začne budovat cyklopodjezd. Hotový by měl být do konce letošního roku. Průběh stavby tubusu nijak neomezí ani chodce ani cyklisty.

„Příležitost k této stavbě dala rekonstrukce železniční tratě, která tu probíhá - a díky níž máme možnost postavit podjezd pro cyklisty. Ten se vybuduje odkopáním a stavba zasáhne do stávajících kolejí. Proto mluvíme o jedinečné šanci, protože další přestavba může přijít na řadu až za mnoho let,“ konstatoval přerovský primátor Petr Měřínský.

Cyklopodjezd nebude přímo navazovat na současný podchod pro chodce – železobetonový tubus o rozměrech zhruba 3 krát 3 metry má být vybudován o pár metrů dál, blíže k obchodu Lidl.

Hotový bude do konce letošního roku, ale první cyklisté ho na kolech projedou až po vybudování navazující cyklostezky Velká Dlážka - Hranická, která se už projektuje,“ podotkl radní pro dopravu Tomáš Navrátil. Podjezd pro cyklisty bude stavět Správa železnic, město Přerov za tento tubus zaplatí 13 milionů 342 tisíc korun, přičemž dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury pokryje 85 procent uznatelných nákladů, takže přerovská kasa bude nakonec chudší jen o dva miliony.

Současný podchod pod železniční tratí na straně u Lidlu je určen pouze chodcům, cyklisté mohou využívat k jízdě podchod na protější straně. „Mnozí to ale nerespektují, protože by museli přejít silnici, takže se nám v podchodu „motají“ mezi chodci cyklisté. Vybudováním tubusu tenhle nešvar skončí,“ řekl na závěr radní Navrátil.

Samotná stavba nepřinese žádná omezení chodcům ani cyklistům. 
 

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo2 čtenářů

Tisková zpráva | Foto prerov.eu

Štítky Přerov, cyklostezka

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.