neděle 25. července 2021 Jakub

Kvůli stavbě tramvajové trati padly v Olomouci desítky stromů

Několik desítek stromů muselo být pokáceno kvůli prodloužení tramvajové trati spojující centrum Olomouce se sídlištěm Nové Sady. Město slíbilo, že v okolí nové trati zajistí výsadbu bezmála stovky nových stromů. Stavba odstartovala na začátku března.

Poslední strom v sousedství plánované trasy padl k zemi minulý týden. "Přítomen byl biologický dozor, který spolu s námi průběh kácení sledoval. Biologický dozor nyní vypracuje písemnou zprávu. Po výstavbě trati bude provedena nová náhradní výsadba. Stát se tak musí nejpozději do konce listopadu 2023," uvedl vedoucí odboru životního prostředí olomouckého magistrátu Petr Loyka.

V okolí trati poroste 92 nových stromů a 3372 keřů. Zajištěna bude i následná péče. "Odborníci, kteří tento projekt sadových úprav připravili, nás ubezpečili, že nové výsadby budou pěkné, pestré a budou se vhodně doplňovat. Navíc jde o druhy, které toho v městském prostoru hodně vydrží a nejsou náročné na údržbu," uvedl primátor Miroslav Žbánek (ANO).

V sobotu 6. března byl zbourán dům, který v Rooseveltově ulici stál v cestě budoucí trati. V březnu se bude v okolí připravované trati především kopat. "Stavební firma bude provádět výkopy a přípravu k přeložkám inženýrských sítí. Pro obyvatele Nových sadů z toho neplynou žádná omezení. Teprve na duben se chystá uzavírka části Zikovy ulice od křižovatky u Penny Marketu po křižovatku s ulicí Werichovou," řekl primátorův náměstek Martin Major (ODS).

Nová část trati měří 1200 metrů a dovede tramvaje přes Zikovu do Schweitzerovy ulice. Po nové trati se třemi zastávkami se cestující poprvé svezou příští rok na podzim. Celkové náklady na stavbu této části tramvajové trati budou 469 milionů korun včetně DPH.

První etapa dvoukolejné trati, která spojuje tržnici s Roosveltovou ulicí a končí v Trnkově ulici, měří 1,4 kilometru a otevřena byla v listopadu 2013. Její stavba stála zhruba 280 milionů.

Radnice na projekt tehdy dostala dotaci z Programu švýcarsko-české spolupráce, která pokryla více než polovinu celkových nákladů. Podle údajů Dopravního podniku města Olomouce jezdí po této nové trati tramvajemi přibližně dva miliony cestujících ročně.

Hodnocení článku je 50 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Stavoprojekt

Štítky stromy, kácení stavby, tramvajová trať, Olomouc

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.