neděle 17. listopadu 2019 Mahulena

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Globe-Traveller Voyager X – to není jméno kosmické lodi, ale plnohodnotného domečku na kolečkách

S Artcom group v Olomouci jsme před časem testovali jejich všestrannou třistajedničku. Právě ona je totiž naše redakční auto a brázdíme s ní olomoucké silnice. Při poslední návštěvě nám však do oka padl obytňák, který postával na příjezdové cestě. „Můžeme si ho na víkend půjčit?” Jo jasně, proč ne, zněla odpověď…

První, co jsme museli po této rychlé zápůjčce Globe-Travelleru Voyageru X řešit, bylo, jestli ho můžeme vůbec řídit. Voyager v základu naštěstí váží něco kolem tří tun, takže jsme si mohli oddychnout. Ovšem – čím víc do tohoto mazlíka investujete a čím širší bude jeho výbava, tím více si musíte dávat pozor, abyste hranici tři a půl tuny nepřekročili. Je to ale dost možná jedna z největších předností tohoto mazlíka, že ho můžou řídit lidé s klasickým "béčkem".

Tím se dostávám k hlavní kráse Voyageru X – k variabilitě výbavy. V základní verzi Voyageru je již bohatá výbava a dalo by se říci, že i s ní se dá na výletech po světě udělat velká paráda. My jsme si ale půjčili Voyager X, který už byl nabouchaný i něčím navíc. K tomu se ještě dostaneme. Hned při prvním vstupu na palubu tohoto parníku nám však bylo jasné, že vybavování Voyageru X přesně podle našich představ, to by se dalo strovnat třeba s vybavováním interiéru vlastního domu.

Tak například – je libo mít kožené sedačky, namísto klasických látkových? Co třeba odvětrávání ze sprchového koutu? Nebo potřebujete navíc okno na boční straně auta, aby do něj proudilo více světla? Co jiná barva obložení? Nebo diodové pásky? Chceme tím říct, že vybavení pro Globe-Traveller Voyager X je prostě obrovská spousta a je jen na uživateli, co vše na svých cestách využije. V případě, že byste se chtěli dotázat přesně na nějaké možnosti vozu, napište expertovi z Artcom Group, panu Sedlákovi, který nám auto předával.

Ještě než jsme vyjeli z bran autocentra, raději jsme se optali na rozměry vozidla, abychom to neopřeli střechou o nejblizší železniční přejezd. Kabriolet bychom z něj opravdu nepotřebovali. Nicméně, bylo nám řečeno, že se nemusíme bát. Voyager je v podstatě prodloužený a upravený Peugeot Boxer s rozměry 636 centimetrů na délku a 206 cm na šířku. Výška auta je pak 295 centimetrů, což nás trochu uklidnilo. No dobře, přiznáváme se, i tak jsme před každým podjezdem trošku špicovali uši, jestli náhodou někde kov nedostává zabrat...

Pro auto jsme byli ve dvou redaktorech. Zatímco jeden se posadil za volant a už se chystal zkusit dvoulitrový naftový motor s BlueHDI, 165kW, jeho kolega se posadil na místo spolujezdce, které ale zároveň, při otočení sedadla o 180 stupňů, slouží jako jedno z křesel u stolu, který se nachází hned za řidičem. I řidič, jakmile dojede na místo a zatáhne ruční brzdu, může svoje sedadlo otočit vzad a užít si třeba právě připravený oběd.

Jasně, co si budeme povídat, nám chlapům, co jsme auto vyzvedávali, se nejvíce líbí ty technické vychytávečky jako jsou otočná křesla, rozkládací stolek, postele nebo technické řešení suchého chemického záchodu, o kterém v autě ani nevíte, ale nejednou jistě přijde vhod. To pravé nadšení ale nastalo, jakmile jsme auto zaparkovali před redakcí v centru města. Z kanceláří vyběhly kolegyně a začaly obdivovat nejvíce to, co klukům úplně uniklo. „Týý jo, zkoušelas už tu postel? Tam by se spalo!” nebo „Dívej na tu barvu toho obložení, dost pěkný že? Takovou podobnou jsem chtěla po Petrovi doma v ložnici, ale víš ne, jakou nakonec máme...”. No prostě – ženské oko dokáže nejvíce ocenit právě tu vizuální krásu, kterou Voyager X nabízí. Když pak vzaly ženský do rukou katalog s možnými interiérovými změnami a začaly do něj nadšeně zabodávat prsty, byl nejvyšší čas, aby chlapská část posádky vylezla za auto na cigaretku, kde se začali zajímat, jaké možnosti skýtá auto zvenku.

U Voyageru X je zadní část auta upravena, má jednokřídlé dveře. Říkáme to proto, že bráškové od Voyageru, například série Pathfinder nebo Explorer, mají ještě klasické dvoukřídlé dveře věrné Peugeotu Boxer. Za jednokřídlými dveřmi se ukrývá objemný zavazadlový prostor, který je oddělen od obytné části. Část zavazadlového prostoru zabírají i skřínky. V nich se nachází například plynová bomba na vaření nebo zásobník od chemického záchodu, není proto nic jednoduššího, než ho někde na cestách lehce vyprázdnit například na benzínové pumpě a už bez “zátěže” pokračovat dál.

Co se energií uvnitř vozu týče, tu zajišťují 85 Ah baterie. Doporučujeme se při seskládávání výbavy zeptat na Power Paket, který mimo USB nabíječky navíc a jiných vychytávek, nabízí i veleužitečné solární panely, které dobíjí auto pomocí slunečné energie, a to i nepřímých slunečních paprsků. Pokud jste zimovřiví, zmiňte i Winter Paket – to vám pak pánové v celém autě udělají zesílené stěny, ať je tam pěkně teploučko.

Světlo je díky bočním i střešním oknům všudypřítomné a rozhodně jsem neměl pocit, že bych byl zavřený v temné neprostorné kobce. Ve večerních a nočních hodinách se o prosvětlení auta postarají led pásky.

Když otevřete dveře do obytné části auta, můžete si u nich vysunout jeden schod navíc, který vám pomůže dostat se do vozu o něco elegantněji. Tuhle vychytávku jsme nejdřív zkoušeli, když jsme měli auto nastartované. Po každém vysunutí se však schod zase automaticky schoval, aniž by mi posloužil jako nástupní plošina. Posléze jsme zjistili, že když auto nastartované není, schod zůstane v pozici, kterou mu určíme. Je to samozřejmě jednoduchá věc. Když se nastartuje, schod prostě zajede, abychom náhodou nevyrazili na cestu s vysunutou plošinou. A věřte, že někteří "řidiči" u nás v redakci by toho byli schopni.

Dalším příjemným doplňkem Voyageru jsou posuvná dvířka s jemnou síťkou, která zabraňuje hmyzu, aby vletěl do auta. To je praktické třeba u večerního pohybu kolem vozu. V letních měsících tedy můžete mít otevřené dveře, ale zároveň si můžete být jisti, že vám do auta nenalétají komáři.

S autem jsme jezdili téměř celý víkend a dostali jsme se na průměrnou spotřebu 10l/100 km, což je dost dobrý výsledek, na to, že jsme jeli ve třech (Voyager je dimenzován pro čtyřčlennou rodinu) a vezli v podstatě celou domácnost. Musíme říct, že i v zimě, kdy není tolik možností naplno využít potenciál tohoto auta, je Voyager vozem, který vám dokonale supluje domácnost. Když tomu připočteme fakt, že na boční straně auta může být nainstalována velká markýza a vzadu se dá využít venkovní sprcha, trochu koketujeme s myšlenkou, že bychom si Voyagera půjčili ještě v létě, vzali dva čtenáře s sebou a udělali si grilovačku někde v divočině, co vy na to?

Všechny modely, jejich přesnou technickou specifikaci a cenu najdete zde.


O Arcom Group Olomouc

Olomoucký autosalon Artcom Group je místem, do kterého se rádi budete vracet. Vyvrací zažitý pocit o tom, že autosalon je jen prosklený studený prostor, ve kterém stojí naleštěné vozy. Michal Svák, majitel autocentra, interiér pojal tak, aby i čekající zákazník odcházel spokojený. Zatímco ve spodním patře budovy stojí všechny modely značky Peugeot po boku desítek let starých veteránů, v horním patře se kromě kanceláří nachází i kavárna Piano s výhledem na obrovské akvárium, ve kterém jsou k vidění rejnoci. Vše podstatné o olomouckém autosalonu naleznete na www.peugeotcentrum.cz.


 

PR text | Foto Ivo Spisar

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.