pondělí 16. prosince 2019 Albína

Podchod místo lávky v Hejčíně nebude. SŽDC před tratí postaví zeď

Stavba podchodu přes železniční trať v Olomouci-Hejčíně se odkládá. Město ho chtělo vybudovat za 21 milionů korun místo zrušené lávky pro pěší. Podobu podchodu odmítli místní obyvatelé, kteří se obávají i toho, že by pak místo mohli vyhledávat problémoví lidé. Kovová lávka byla před dvěma lety odstraněna kvůli havarijnímu stavu. Lidé si od té doby zkracují cestu přes trať, zabránit by tomu měla stavba metrové zídky, řekl dnes primátor Olomouce Miroslav Žbánek (ANO).

Podchod měl umožnit přístup z ulic Václavkova a Na Trati a napojení i z Kašparovy ulice. Město na něj mohlo získat 80 procent z dotací. „Ozvali se zástupci komise místních částí s tím, že podchod nechtějí. Argumentovali, že by se zde zdržovali nepřizpůsobiví občané a že podchod vzhledem k nutnosti postavit jej bezbariérově by byl příliš robustní," uvedl primátor Žbánek. „Projekt podchodu se odkládá, pokud se nezmění názory občanů, kterým se snažíme v tomto směru naslouchat," doplnil Žbánek.

Lávka nad železnicí spojující Hejčín s centrem padla k zemi. Už vznikla petice občanů za její obnovení

Lávka nad železniční tratí, která spojovala městskou část Hejčín a okolí plaveckého stadionu a potažmo i centrum města, je zbouraná. Lávka se kvůli havarijnímu stavu uzavřena pro veřejnost už na konci roku 2017.

Lávka lidem chybí a řada z nich si zkracuje cestu do města a zpět nebezpečným přecházením přes koleje. Nepomohl ani plot, který měl zabránit vstupu do kolejiště. Lidé pletivo přestříhali a cestu si zkracují dále. Problému si je vědomo město i Správa železniční dopravní cesty. „Existuje bezpočet obrazových záznamů o tom, že občané přecházejí trať v těchto místech nelegálně, proto je potřeba jednat a zajistit úsek," řekl primátor. SŽDC podle něj plánuje ochranu trati vybudováním zhruba metrové zídky s protihlukovou funkcí, která by se stala zároveň bariérou k překonávání tohoto místa.

Lávka nad železniční tratí z Olomouce do Senice na Hané a dál do Prostějova byla postavena v roce 1984. V roce 2008 technici upozornili na její špatný stav. Radní před více než třemi lety rozhodli o nejnutnější údržbě této lávky, která nakonec stála půl milionu korun. Oprava zajistila bezpečný provoz a prodloužila životnost lávky o dva roky. Na konci roku 2017 byla lávka uzavřena a posléze zbourána.

Rada města rozhodla, že na místě bývalé železniční lávky v Hejčíně vznikne podchod

Město definitivně rozhodlo o náhradním řešení pro občany Hejčína, které donedávna spojovala s centrem města lávka nad železnicí. Ta ale musela jít kvůli havarijnímu stavu k zemi. Město teď potvrdilo, že na místě vznikne podchod.

Město původně uvažovalo o třech variantách náhrady za zbořenou lávku. Kromě podchodu to bylo i vybudování nové lávky a úrovňového přechodu. Přechod však nedoporučila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) a nová lávka by byla podle radnice příliš drahá.

Autoři | Foto Jakub Wittka

Štítky ČR, správa, železnice, stavby, Olomouc

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.