středa 26. ledna 2022 Zora

Další krok ke stošedesátce. Na trať Šternberk – Uničov už mohou vlaky

Nová nástupiště, bezpečnější přejezdy a příprava na elektrické soupravy a rychlost až 160 km/h. Po půlroční výluce na trať mezi Šternberkem a Uničovem ve čtvrtek znovu vyjedou vlaky, prozatím ale jen motorové. Modernizaci a zkapacitnění nyní čeká další úsek ve směru na Šumperk.

Elektrické vlaky včetně moderních jednotek RegioPanter by měly vyrazit na kompletní zmodernizovaný úsek Olomouc – Uničov v příštím roce. Správa železnic z významné části dokončila přestavbu trati ze Šternberka do Uničova. „Během letošní půlroční výluky proběhla rekonstrukce železničního svršku i spodku a elektrizační práce. Cestujícím zde začnou sloužit čtyři revitalizované zastávky,“ řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Ve všech zastávkách vznikla nová nástupiště s výškou hrany 55 centimetrů nad kolejí, která umožní pohodlný nástup do nízkopodlažních elektrických souprav. Na zastávce v Uničově má nástupiště stejně jako ve stanicích délku 110 m, v ostatních zastávkách měří 90 m.

V Újezdě u Uničova se cestující dostanou na vnější nástupiště u koleje číslo 3 po přilehlém přejezdu. „Všechna nádraží jsou bezbariérová, v rámci úprav se zřídily přístřešky pro cestující, nový orientační a informační systém a osvětlení stanic, zastávek i přístupových cest. Nástupiště budou monitorována kamerovým systémem, stejně jako vybrané frekventované přejezdy,“ doplnil ke zvýšení komfortu pro cestující Dušan Gavenda.

Deset přejezdů dostalo závory

Po modernizace úseku je nyní mezi Šternberkem a Uničovem celkem deset přejezdů zabezpečených výstražnými světly a závorami. Dříve byl závorami osazen pouze jeden, sedm chránilo světelné zabezpečovací zařízení a tři byly zabezpečeny výstražnými kříži. Jeden z přejezdů s výstražnými kříži byl zrušen bez náhrady.

„V úseku budou ještě do prosince v menším rozsahu probíhat práce na trakčním vedení a dokončovací stavební práce,“ podotkl mluvčí Gavenda, s tím že na příští rok je v plánu zprovozňování zabezpečovacího systému ETCS.

Modernizace celého třicetikilometrového úseku z Olomouce do Uničova začala v srpnu 2019. Rychlost vlaků se na něm jako na první regionální trati zvýší až na 160 km/h. Vyšší bezpečnost provozu zajistí instalace evropského zabezpečovače ETCS. Z celkových investičních nákladů, které přesahují 4 miliardy korun, bude stavba podpořena Evropskou unií prostřednictvím Operačního programu Doprava částkou převyšující 1,5 miliardy korun.

Rekonstrukce depa za miliardu. České dráhy vybudují v Olomouci moderní servisní zázemí

Nové centrum pro údržbu pro vlaků v regionu vybuduje v Olomouci národní dopravce České dráhy. Rekonstrukce zázemí pro údržbu železničních vozidel má začít už příští rok, hodnota investice přesáhne jednu miliardu korun.

Proměny a provozu elektrických vlaků se v budoucnu dočká i trať z Uničova do Šumperka. Také této části se týká cíl navýšit dopravní kapacitu. „Správa železnic na začátku letošního roku podepsala smlouvu jak se zhotovitelem stavby v úseku Uničov – Libina, tak s vítězem výběrového řízení na elektrizaci úseku Libina – Šumperk. Stavební práce tak mohou probíhat současně na celé trati z Uničova do Šumperku. Na zkapacitnění a elektrizaci se v této části bude pracovat ještě i v průběhu následujícího roku,“ uzavřel za Správu železnic Gavenda.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto České dráhy, Správa železnic

Štítky Vlaky, dráha, doprava, rekonstrukce, modernizace, Správa železnic, železnice, Šternberk, Uničov

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.