neděle 5. prosince 2021 Jitka

České dráhy vylepší pokrytí bezdrátovým internetem. Wi-FI nabídne více než dva tisíce vlaků

České dráhy vyslyší častý požadavek cestujících a v příštím roce výrazně navýší počet vlaků, ve kterých bude k dispozici bezdrátové připojení k internetu. Přibyde tak přes tisíc vlaků, které budou v novém jízdním řádu označené symbolem Wi-Fi. V Olomouckém kraji bude tato možnost dostupná zejména v dálkových spojích.

„V marketingových průzkumech je ‚wifina‘ u našich cestujících jednou z nejčastěji požadovaných doplňkových služeb. Ve stále více vlacích ji požadují také objednatelé veřejné dopravy. Proto nabídku Wi-Fi v našich soupravách průběžně rozšiřujeme a k začátku jízdního řádu ji budeme nabízet ve 2 248 spojích denně, do stovek dalších spojů zavedeme Wi-Fi v průběhu roku 2022,“ upozorňuje Ivan Bednárik, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

U spojů, které už disponují bezdrátovým připojením k internetu, se tato služba rozšíří na větší část soupravy. „Více vozů s touto službou nabídneme také v rychlících ‚Vysočina‘ z Prahy přes Havlíčkův Brod do Brna a ‚Bouzov‘ z Brna do Olomouce a Šumperka,“ říká Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu, a upozorňuje na rozšíření služby také v regionální dopravě: „Technologii Wi-Fi jsme letos dosadili také na všechny jednotky CityElefant. Díky tomu nabídneme ‚wifinu‘ plošně také v rámci Pražské integrované dopravy a Integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS a částečně také v Ústeckém a Pardubickém kraji. V souladu s požadavky objednavatelů regionální dopravy rozšiřujeme nabídku palubní sítě Wi-Fi i na dalších tratích a do dalších vozidel včetně motorových jednotek Regionova nebo modernizovaných vozů 810.“ 

Rekonstrukce depa za miliardu. České dráhy vybudují v Olomouci moderní servisní zázemí

Nové centrum pro údržbu pro vlaků v regionu vybuduje v Olomouci národní dopravce České dráhy. Rekonstrukce zázemí pro údržbu železničních vozidel má začít už příští rok, hodnota investice přesáhne jednu miliardu korun.

Na začátku jízdního řádu 2022 bude palubní Wi-Fi síť v devadesáti procentech dálkových vlaků a ve třetině všech denně vypravovaných spojů Českých drah v celé republice. „Stovky dalších spojů sice nabídnou Wi-Fi, ale v jízdních řádech například z důvodu oběhu různých souprav přímo označené nebudou. O nabídce Wi-Fi se v takovém případě cestující dozvědí přímo ve vozech, které jsou označené příslušným piktogramem,“ informoval mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

V jízdním řádu 2022 se rozšíří také počet vlaků vybavených palubním zábavně-informačním portálem na celkem 73 spojů operovaných jednotkami InterPanter, Pendolino, Railjet a InterJet. Palubní portál nabízí ke stažení například hry, elektronické knihy, filmy a další zábavu a poskytují také informace o jízdě vlaků. Vedle linek Praha – Ostrava a Praha – Brno – Břeclav tak bude palubní portál k dispozici i na tratích Praha – Plzeň – Cheb a Praha – Ústí nad Labem – Karlovy Vary – Cheb.   

Další krok ke stošedesátce. Na trať Šternberk – Uničov už mohou vlaky

Nová nástupiště, bezpečnější přejezdy a příprava na elektrické soupravy a rychlost až 160 km/h. Po půlroční výluce na trať mezi Šternberkem a Uničovem ve čtvrtek znovu vyjedou vlaky, prozatím ale jen motorové. Modernizaci a zkapacitnění nyní čeká...

Hodnocení článku je 70 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto České dráhy

Štítky Doprava, železnice, vlak, České dráhy, internet, služby

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.