neděle 16. ledna 2022 Ctirad

Správa železnic nařkla kvůli zbytečné výluce v Olomouci magistrát. Ten tvrdí, že všechny termíny dodržel

, aktualizováno 1. prosince 2021, 16:01

Hlavní práce při listopadové výluce na trati Olomouc – Drahanovice se nekonaly, lidé jezdili náhradními autobusy takřka zbytečně. Rekonstrukce nástupišť dvou zastávek v Olomouci totiž nabrala zpoždění. Správa železnic tvrdí, že kvůli zdržení na straně města Olomouce nezískala potřebná povolení. Magistrát to však odmítá s tím, že určené termíny dodržel.

Přestava zastávek Olomouc-Hejčín a Olomouc-Smetanovy sady byla v plánu při listopadové třítýdenní výluce na trati Olomouc – Drahanovice. V tomto ohledu se ale během třítýdenního klidu ve stanicích nic neudálo. Lidé tak jezdili náhradními autobusy takřka zbytečně, informaci přinesl server idnes.cz. 

Na přestavbu dvou olomouckých zastávek má Správa železnic již uzavřenou smlouvu se zhotovitelem, náklady činí téměř 14 milionů korun bez DPH. Zvýšení nástupišť a vybudování dalších prvků pro komfort cestujících se odkládá o několik měsíců. „Při přípravě rekonstrukce zastávek Olomouc-Hejčín a Olomouc-Smetanovy sady došlo k citelné prodlevě na straně města, podle našich informací kvůli omezením spojeným s epidemií koronaviru a závažným kybernetickým útokem,“ uvedla k příčinám komplikací mluvčí Správy železnic Nela Friebová, s tím, že společné územní a stavební řízení investiční akce v současné době ještě pokračuje na Drážním úřadě.

Město Olomouc má ale na situaci jiný pohled. „Na Magistrátu města Olomouce v této věci stavební řízení neprobíhalo, stavební povolení vydával Drážní úřad. Správa železnic prostřednictvím firmy Dopravní projektování požádala o vydání závazného stanoviska úřad územního plánování 8. června 2021, 28. června bylo žadateli doručeno. Tedy o deset dní dříve, než je zákonná lhůta. Ze strany Magistrátu města Olomouce tedy k žádnému zdržení nedošlo," konstatovala mluvčí olomoucké radnice Jana Doleželová.

Vyšetřování hackerského útoku potvrzuje zahraniční stopu. Datové služby už jsou plně v provozu

Vyšetřování kybernetického útoku na olomouckou radnici potvrzuje předpoklad, že za vyděračskou akcí stojí skupinu pachatelů ze zahraničí. Kriminalisté však zatím nedokážou odhadnout, kdy vyšetřování skončí. Z hlediska obyvatel se datovou síť...

Před necelými dvěma lety se krátce po uvedení souprav Stadler na tratě v Olomouckém kraji ukázalo, že rozdíl mezi výškou nástupiště a hranou dveří bezbariérových vagonů je až několik desítek centimetrů. Stanice tak postupně procházejí modernizací. Naplánovaná úprava perónů zastávek Olomouc-Hejčín a Olomouc-Smetanovy sady, které by pak měly umožnit pohodlnější nastupování a vystupování do vlaků Stadler, se posune pravděpodobně na červen příštího roku.

Na trati z Olomouce přes Senici na Hané do Prostějova nebudou jezdit vlaky

Na železniční trati z Olomouce přes Senici na Hané do Prostějova nebudou většinu listopadu kvůli plánované výluce jezdit vlaky. Připravena je náhradní autobusová přeprava cestujících, oznámily České dráhy na svém webu.

Podle mluvčí Friebové sice došlo k odložení rekonstrukce nástupišť, práce ale jinak probíhaly po celém úseku. Při přerušení provozu tohoto rozsahu bývá současně naplánována i údržba a různé opravy. „V celém úseku byl upravený profil štěrkového lože, na části trati bylo rovněž odbagrováno a vyčištěno. Zrealizovaly se výměny pražců, výměny defektoskopicky vadných kolejnic, svařování, vložkování a rovněž opravy lokálních závad v geometrické poloze koleje. Ve stanicích Horka nad Moravou a Senice na Hané došlo k celkové opravě vybraných výhybek. Souběžně proběhlo čištění příkopů, úpravy svahů a ošetření zeleně,“ vyjmenovala mluvčí.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto Stanislav Heloňa

Štítky Doprava, rekonstrukce, železnice, zastávka, Správa železnic, Olomouc

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.