pátek 9. prosince 2022 Vratislav

Po konci výluk přestala v Olomouci jezdit tramvaj U. Dopravní podnik preferuje jiný model

S ukončením několika významných dopravních staveb, které ovlivňovaly provoz tramvajové trati v Olomouci, skončil také provoz linky U. Ta propojovala přes centrum města olomoucké části Neředín a Nová Ulice. Část cestujících si tuto možnost oblíbila, podle průzkumů dopravního podniku ale nebyly tyto tramvaje dostatečně vytížené.

„Samozřejmě byla určitá poptávka po jízdě Neředín – Nová Ulice bez přestupu. Nicméně jsme došli k tomu, že to byla jen záležitost výlukových jízdních řádů. Stav je takový, že máme radiální linky a ty držíme. Jde o optimální variantu,“ říká ke zrušení tramvajové linky U místopředseda představenstva Dopravního podniku města Olomouce Pavel Zatloukal. Paprskovité uspořádání dopravy spojuje okrajové části města s centrem, do tohoto modelu na čas zabudoval dopravní podnik právě spoje U.

Semafory na Nových Sadech čekají na vyladění. Řidiči láteří, tramvaje hlásí zpoždění

Nejen někteří motoristé, ale také řidiči tramvají prožívají trable při průjezdu řadou světelných křižovatek v přebudované části Nových Sadů v Olomouci. Na zhruba 350 metrech Rooseveltovy ulice jsou nyní čtyři místa se semafory, o světelnou...

Linka se testovala od jara 2018, spoj jezdil v hodinovém intervalu. Zhruba za rok prošla tato varianta hodnocením a podle průzkumu se dál neměla provozovat. Pasažéři podle analýzy celou trasu mezi Neředínem a Novou ulicí příliš nevyužívali, a linka U tak byla jen další variantou dopravy do centra k tramvajím s čísly 1, 2, 4, 6 či 7.

„Z důvodu optimalizace dopravy bylo Radou města Olomouce v říjnu 2020 rozhodnuto, že linka v pravidelném provozu nebude obnovena,“ uvedla mluvčí DPMO Anna Sýkorová.

Svou roli ale hrála tramvaj U dál při výlukách, například při více než dvouleté přestavbě mostu na Masarykově třídě. Provoz „účka“ dopravní podnik ukončil v polovině listopadu po finalizaci letošních úprav na trati. Na sociálních sítích se tento krok stal diskutovaným tématem.

„Ta tramvaj je stěžejní - od kolejí v Neředíně k fakultce. Ráno je plná studentů, odpoledne také. Asi to nestačí,“ napsala například Petra Lengalová.

Osobní poznatky o dostatečné vytíženosti přidávali i další komentující. „U byla super linkou. Nepředpokládal jsem, že byla pouze jako výluková. Až do přečtení tohoto příspěvku jsem měl za to, že byla standardní linkou. Alespoň jsem tak soudil z toho, že nejdřív byla vedena zkušebně a pak zůstala ponechána. Co jsem jí vždy jel, byla celkem plná, takže bych neřekl, že rozhodně ne nevyužívaná,“ uvažoval také Karel Giebisch.

Podle dopravně-provozního náměstka DPMO Pavla Zatloukala nebylo překážkou ani zařazení linky mezi další spoje například v podobě časových kolizí na křižovatkách a podobně. „To by nemělo dělat problém. Ale je to otázka vypravenosti tramvají a počtu kurzů, které vyjíždí. Dá se říct, že tramvaj U by byla něco navíc. Z pohledu dostupnosti služby je aktuální nastavení dostatečné,“ konstatoval Zatloukal s tím, že tento spoj může dopravní podnik znovu zprovoznit v případě budoucích výluk.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Dopravní podnik města Olomouce

Štítky Doprava, tramvaj, dopravní podnik města Olomouce, DPMO, tramvaj U, Olomouc

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.