pátek 3. července 2020 Radomír

Rekonstrukce tramvajových tratí nekončí. Další úseky se dočkají oprav v příštím roce

Radní města odsouhlasili pokračování dílčích oprav tramvajových tratí na rok 2018. Kromě kolejí čekají modernizaci i stovky metrů trakčního trolejového vedení a výhybková zhlaví na křižovatkách.

 „Jsem rád, že se mi spolu s novým výkonným ředitelem a jeho technickým náměstkem podařilo přesvědčit kolegy v radě města, že dlouhodobé přehlížení technického stavu tramvajových tratí je neudržitelné. Do oprav tramvajových tratí jsme začali výrazně investovat především v posledních dvou letech. Veškeré náklady tramvajového provozu, včetně oprav v režii města, jsou nyní ve výši 314 milionů korun. Důvodem dosud realizovaných rekonstrukcí byl zejména neuspokojivý technický stav tramvajových tratí, způsobený jejich dlouhodobým podfinancováním,“ popsal primátor Antonín Staněk.

Plán opravných prací na rok 2018

Pokud vše půjde podle plánu, měli by se opravy dočkat tramvajové koleje u Okresního soudu včetně výhybkové zhlaví v Havlíčkově ulici, tramvajová trať v Brněnské ulici i tramvajová trať na tř. Míru a Palackého ulici. Opravami projde také trakční zařízení Okresní soud – zhlaví tř. Svobody a stejně tak i trakční zařízení Náměstí Hrdinů – zhlaví tř. Svobody a Palackého.

Oprav se dočká i podchod k fakultní nemocnici

Podchod z roku 1982 se nachází v nevyhovujícím technickém stavu. Čeká ho tak kompletní rekonstrukce včetně nového zastřešení, opláštění, prosklení a osvětlení. Předpokládané náklady na opravu jsou ve výši téměř 13 milionu korun. „Plán oprav musí v dostatečném předstihu reflektovat koordinaci výluk tramvajového provozu a brát ohled i na další plánované investice města. Patří mezi ně například rekonstrukce podchodu k fakultní nemocnici, kterou chceme uskutečnit právě v období, kdy se bude opravovat tramvajová trať v Brněnské ulici,“ objasnil primátor.

Vysoké náklady tramvajové trakce

„Z přehledu kompenzací vůči Dopravnímu podniku města Olomouce z let 2007-2017 jednoznačně vyplývá, že zatímco náklady města v autobusové dopravě se pohybují již cca 10 let v průměru kolem 180 milionů korun za rok, náklady tramvajové trakce výrazně rostou,“ zdůraznil primátor. Pro lepší představu, před zavedením tramvajové dopravy na Trnkovu se náklady pohybovaly zhruba kolem 170 milionů za rok, po zavedení se zvýšily na cca 190 milionů. Loni dokonce vzrostly náklady tramvajové trakce na 241 milionů. Letos se počít s již zmiňovanou částkou v hodnotě 314 milionů, kdy důvodem tak vysoké částky je především oprava trati.

Autoři | Foto DPMO

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.