čtvrtek 22. dubna 2021 Evžénie

Zásilkovna ukončuje spolupráci s Českou poštou. Měla veřejně prezentovat lživé informace

Naprosto nevyhovující. Tak hodnotí Zásilkovna spolupráci s Českou poštou. Tuzemská logisticko-technologická firma proto na konci ledna ukončí spolupráci se státním podnikem. Hlavním důvodem rozhodnutí o ukončení spolupráce je dlouhodobá nespokojenost s kvalitou služeb České pošty a neustálé jednostranné zvyšování jejích cen.

Zásilkovna zajišťovala pro Českou poštu službu takzvané první míle. Internetové obchody tak mohly podávat zásilky určené pro doručení Českou poštou na kterémkoliv výdejním místě Zásilkovny v ČR a Zásilkovna poté tyto zásilky konsolidovala a předávala poště na jejích hlavních třídících depech. V roce 2020 takto Zásilkovna České poště předala 600 tisíc zásilek.

„Je mi velmi líto, že Česká pošta nevnímala Zásilkovnu jako partnera, který jí dlouhodobě pomáhá a je vstřícný ke spolupráci stejně jako fungují státní a komerční firmy v oblasti logistiky v zahraničí. Pošta neustále zvyšovala ceny, které neodpovídaly objemu podaných zásilek a v důsledku tohoto pravidelného zdražování jsme se dostali do bodu, kdy jsme v podstatě na každé zásilce tratili. Česká pošta nám navíc sdělila, že od ledna 2021 dochází k dalšímu zdražení, čímž bychom se dostali na zcela nepřijatelné podmínky s ohledem na roční počet zásilek, které jsme České poště předávali,” shrnula ředitelka Zásilkovny Simona Kijonková.

Podle mluvčího pošty Matyáše Vitíka se obě firmy dohodly, že jednání, která nebyla dokončena, budou pokračovat v lednu. „Z dnešního veřejného vyjádření se Česká pošta dozvídá, že pravděpodobně žádná další jednání nebudou a Zásilkovna již o její služby nemá zájem. Jsme rádi, že jsme svojí silnou logistickou sítí mohli Zásilkovně pomoci v růstu. Ač už Zásilkovna nebude naším klientem, ale konkurentem, vážíme si naší dosavadní spolupráce a přejeme mnoho úspěchů v další celosvětové expanzi, kterou Zásilkovna deklarovala. Svým přístupem dokázala změnit návyky zákazníků a určitě se jí to bude dařit i bez podpory České pošty,“ řekl Vitík.

Zásilkovna bojuje s kvalitou České pošty dlouhodobě

Právě Zásilkovna podle slov ředitelky dlouhodobě bojuje s kvalitou služeb České pošty. Analýza, kterou Zásilkovna udělala po ukončení vánoční sezóny 2020, navíc ukázala naprosto nevyhovující dobu doručení skrze státní podnik. Ze statistik totiž vyplynulo, že Česká pošta doručila v uplynulém roce 2020 v režimu do druhého dne jen necelých 15 procent zásilek, které Zásilkovna předala České poště k přepravě na adresu. 

„Nespokojení zákazníci se pak právem obraceli na nás, což zásadním způsobem poškozovalo naši pověst spolehlivého a kvalitního logistického partnera. V rámci naší široké sítě výdejních míst jsme i v době před Vánoci oproti tomu doručovali do druhého dne 97 procent zásilek. Ze strany České pošty jsme navíc postrádali proaktivní a partnerský přístup, bylo tomu spíše naopak. Česká pošta ve vánoční sezóně navíc veřejně prezentovala lživé informace poškozující naši značku. V takovémto partnerství nebylo možné dále setrvat, a byli jsme proto nuceni přijmout rozhodnutí o jeho ukončení,“ uzavřela Kijonková.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Zásilkovna

Štítky Zásilkovna, Česká pošta, konec spolupráce

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Pavel Polívka

To Pavel Lampart: To jako myslíte vážně, po tom, co jsem napsal? Pokud ano, tak pak se ani nedivím, že je to s ČP tak špatný, když zaměstnává takový typy lidí! :/

čtvrtek, 14. ledna 2021, 17:03

Pavel Lampart

No co dodat, kdo na poště nemakal, tak jenom na ni nadává. Nikde nic není ideální.....

čtvrtek, 14. ledna 2021, 17:00

Kateřina Vybíralová

Všechny státem dotované podniky jsou jen "černé díry" na peníze nás všech. Počínaje Českou poštou a konče Českou dráhou.

čtvrtek, 14. ledna 2021, 08:48

Pavel Polívka

Divím se, že si s tímhle odporným státním molochem někdo vůbec něco začíná ... Moje minuloroční předvánoční zkušenost, kdy nebyli schopni za neskutečně vysokou cenu dodat krabicové obaly nutné pro balení vánočních objednávek naší cukrárny ani během 4 týdnů. Kdy ani po návštěvě pobočky ČP jsme nevěděli, kde se zásilka nachází ( to nám naše známá, která na poště pracuje jako vedoucí pobočky, volala až příští den ) a když už se konečně zjistilo, kde zasilka je, nebylo možné si ji z důvodů její nekompletnosti (byla rozdělena na 4 balíky, ale našly se pouze 3) vyzvednout, takže nakonec jsme jeli pro nové ( které naštěstí byly skladem) obaly do Opavy autem. Po tom všem říkám jedno "S Českou poštou pokud možno je nejlepší nic si nezačínat!".

čtvrtek, 14. ledna 2021, 06:42

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.