čtvrtek 29. července 2021 Marta

Ocenění pro mě bylo překvapením, říká podnikatel Miroslav Krištof

PR článek

Miroslav Krištof je jednatelem rodinné firmy LORIKA CZ, která patří mezi přední dodavatele produktů a služeb pro oblast průmyslové a personální hygieny. V roce 2015 byl nominován na ocenění Český Goodwill. Od roku 2017 je jeho ambasadorem a pravidelně zasedá v odborné porotě, která udílí firmové oscary pro firmy, kterých si lidé váží. S Miroslavem jsme si povídali o jeho přístupu k podnikání, o rodině i o vztahu k ocenění Český Goodwill.

LORIKA znamená brnění. Proč jste zvolili právě toto jméno?
Zvolili jsme název Lorika, což je štít římského vojáka, a v přeneseném smyslu měl znamenat ochranný štít proti nečistotě.

Vaše firma na trhu působí již od roku 1993. Můžete nám stručně popsat váš podnikatelský příběh?
Firmu jsem založil se dvěma společníky v "divokých devadesátkách", aniž bych měl nějaké zkušenosti s podnikáním. S velkým nadšením jsem prostě chtěl jen dělat byznys. Postupně jsem se vyrovnával s různými chybami, špatnými rozhodnutími, podrazy, nicméně díky naší víře jsme spolu s manželkou postupně překonali pracovní krize i rodinné problémy. Zároveň jsme několikrát změnili firemní strategii, našli nové a spolehlivé dodavatele a stali se jednou z předních firem v oblasti produktů personální hygieny, utěrkových systémů, pracovních židlí a materiálů pro čisté prostory. K zásadní změně došlo v roce 2014, kdy z firmy odešli moji dva společníci a firma se stala rodinnou. Nyní společnost řídíme společně se synem a našimi manželkami.

Jak se vám daří oddělit pracovní a soukromý život?
Popravdě, v současné době se nám pracovní a soukromý život navzájem hodně prolíná, neboť máme v obou rovinách hodně společných akcí a aktivit.

Co pro úspěšné fungování vztahů v tomto ohledu považuješ za nejdůležitější?
Pro dobré fungování vztahů je nutné v práci dosáhnout společného konsenzu a o dovolené si od sebe navzájem odpočinout.

"Český Goodwill vstoupil do našeho života především svými jasně formulovanými etickými zásadami a svým posláním."

V roce 2015 jste byl nominován na ocenění Český Goodwill a získal firmového oscara v kategorii Mecenáš. Jak na to vzpomínáte?
Jak nominace, tak následné ocenění pro mne bylo velkým překvapením, neboť jsem nebyl nikdy předtím takto nominován. Zároveň to byla i velká radost, protože to byla a je velká pocta pro celou naši rodinu a firmu. I díky Českému Goodwillu pak přišla další ocenění, jako např. Rodinná firma roku.

Projektu Český Goodwill jste zůstal nakloněn, přijal jste roli ambasadora, a Lorika se dokonce stala prémiovým partnerem ocenění. Můžete přiblížit, co pro vás Český Goodwill znamená?
Český Goodwill vstoupil do našeho života především svými jasně formulovanými etickými zásadami a svým posláním. Pro mě je to hlavně způsob, jak ukázat veřejnosti, že podnikatel není synonymem podvodníka a zloděje. Proto jsem se stal ambasadorem propagujícím myšlenky, které mohou měnit postoje lidí okolo nás. Kromě toho nám Český Goodwill umožnil poznat mnoho zajímavých a inspirativních lidí, kteří nám ukázali, že v podnikání mohou jít ruku v ruce úspěch, poctivost i pomoc druhým.

Odbornou porotu, která vám udělila firmového oscara, zaujala mimo jiné vaše podpora dětského domova v Nepálu. Můžete nám o ní prozradit víc?
Naše spolupráce s dětským domovem začala tím, že jsme zareagovali na výzvu naší kamarádky, křesťanské misionářky Radky, která hledala sponzory pro děti z domova, a adoptovali jsme holčičku Karchung. Po první návštěvě Nepálu jsme přijali Radčinu nabídku udělat pro děti týdenní kemp, a tím se rozběhla spolupráce a podpora domova, která trvá již třináct let. V průběhu doby jsme dostali výsadu stát se skutečnými členy této nepálské rodiny.

Nedílnou součástí vašeho podnikání je podpora řady dalších charitativních a misijních projektů a organizací. Vedle již zmíněného dětského domova v Nepálu třeba stavba farmy v Indii, Nadace Mezinárodní potřeby, Likvidace lepry nebo Operace Mobilizace. Jak je všechny při vašem pracovním vytížení zvládáte řídit?
Tyto projekty podporujeme především materiálně nebo finančně. S lidmi z těchto organizací se setkáváme při různých příležitostech jednou až dvakrát ročně, což se dá ještě zvládnout. Časově nejnáročnější je pouze projekt dětského domova Himalaya Peace Home v Káthmándú, kam každoročně s manželkou jezdíme na tři čtyři týdny. Tento projekt naší prioritou, a proto si vždy s radostí rezervujeme čas na tuto pravidelnou návštěvu naší nepálské rodiny.

Děkujeme za rozhovor a přejeme, ať se vám daří i nadále.

Pokud i vy znáte podnikatele nebo firmu, kterých si vážíte, můžete je nominovat na ocenění Český Goodwill 2021. Nominovat do 9. ročníku firmových oscarů lze do 30. června.

Miroslav Krištof
Jednatel a spolumajitel rodinné firmy LORIKA CZ s.r.o.
Vystudoval chemii na VŠCHT v Pardubicích, poté pracoval jako technolog ve farmaceutické firmě. V roce 1993 založil se dvěma společníky firmu zaměřenou na dodávky produktů personální a průmyslové hygieny.
Po odchodu společníků v roce 2014 se firma stává rodinnou. Miroslav ji řídí společně se svým synem a je zodpovědný za strategii firmy, obchod a spolupráci s dodavateli z Evropy a Asie. Kromě toho se spolu s manželkou věnuje podpoře charitativních projektů, především dětského domova v Nepálu. Za tuto činnost získal ocenění Mecenáš Český Goodwill 2015.

Ohodnoť článek

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Štítky Lorika CZ, Český Goodwill, ocenění

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.