sobota 28. května 2022 Vilém

Nad ozdobnými částmi mostu Rejnok visí otazník. Kvůli dražším pracím i materiálu

Přebudování části Masarykovy třídy v Olomouci pokročilo do závěrečné fáze, finišuje také stavba mostu zvaného Rejnok. Ozdobou zvlněného reliéfu se má v následujících měsících stát slavnostní osvětlení. Komplikací jsou však klempířské prvky, které by měly za zhruba dva miliony korun vyplnit žebra konstrukce.

Zakázky na slavnostní osvětlení a klempířské prvky řeší olomoucký magistrát. Zkrášlující součásti nového mostu přes řeku Moravu zahrnul do projektu uznávaný architekt Antonín Novák. Zatímco na instalaci LED osvětlení se městu už podařilo najít dodavatele, u doplňkových kovových částí mostu se ještě řeší nejasnosti.

Do vyhlášeného výběrového řízení se firmy podle zástupců města příliš nehrnou. „Budeme čekat do příštího týdne, jak to dopadne a kdo se přihlásí. Situace na trhu se vyvíjí, stejně jako ceny materiálu, které šly výrazně nahoru. Firmy navíc mají hodně zakázek,“ objasnil Jan Dostál z oddělení realizace investic olomouckého magistrátu.

Podle vedoucí investičního odboru Marka Drešra se zahájení prací na instalaci slavnostního osvětlení a klempířských prvků předpokládá v březnu. „Je potřeba to stihnout, protože až se zprovozní tramvaje, tak už by byl problém tuto část vybudovat,“ míní Drešr s tím, že zhotovitelská firma si zřejmě bude muset projekt připravit podle konečné podoby konstrukce mostu, který už je usazen nad řekou. „Je to atypická záležitost, bude to možná do budoucna i trochu komplikované na údržbu,“ dodal Jan Dostál.

Jednobarevné světelné ozvláštnění mostu město vyjde na zhruba dva miliony korun, s podobnou částkou pak počítal původní rozpočet i na klempířské prvky. Práce i materiál ale zasáhlo zdražování. „Čekáme, jak to bude fungovat v dnešních cenách,“ podotkl Dostál.

Do ulic Olomouce vyrazí nová tramvaj. Vůz za 28 milionů má antikolizní systém i nanonástřik

Ve druhé polovině února se na trasu Olomoucí vydá nová tramvaj EVO1/o s evidenčním číslem 124. Vozy tohoto typu už v krajském městě jezdí, nejmodernější varianta má navíc například antikolizní systém, který sleduje okolí vozidla a upozorňuje na...

Most nyní můžou využívat pouze pěší, pro automobilovou a tramvajovou dopravu by měla být ulice plně v provozu od letošního července. „Slavnostní osvětlení je od počátku součástí velké investice, kterou řeší Povodí Moravy. Tato část se ale vyňala z té obrovské zakázky, aby si na ni město dohlédlo. Bude to jedna z nejviditelnějších částí stavby,“ vysvětlil před časem náměstek olomouckého primátora Martin Major (ODS) a dodal: „Doufáme, že to bude jeden z nejhezčích mostů v Olomouci. Osvětlení doplní jeho estetickou funkci.“

Hodnocení článku je 74 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Stanislav Heloňa

Štítky Doprava, rekonstrukce, most, Rejnok, Masarykova třída, Olomouc, Povodí Moravy

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.