čtvrtek 12. prosince 2019 Simona

Město se dohodlo s Povodím Moravy na uzavírkách v okolí stavby protipovodňových opatření

Dopravní omezení při chystané stavbě rozsáhlých protipovodňových opatření na řece Moravě nedaleko centra Olomouce budou menší, než stavebníci plánovali. Olomoucká radnice se dohodla s Povodím Moravy na úpravě organizace dopravy v okolí stavby, která má být zahájena v dubnu. Původní varianta dopravních omezení se radním nelíbila, jelikož by podle nich na dlouhé měsíce výrazně komplikovala dopravu v celé Olomouci. Omezení budou menší a potrvají kratší dobu, sdělil primátor Antonín Staněk (ČSSD).

Kvůli harmonogramu stavebních prací a organizaci dopravy jednalo vedení radnice s generálním ředitelem Povodí Moravy Václavem Gargulákem. Dohoda podle primátora počítá se zachováním dopravy v předpolích mostu v Komenského ulici po celou dobu výstavby. Dohodnuto bylo i zkrácení úplné uzavírky tohoto důležitého mostu z dvaceti na patnáct měsíců. Celková doba výstavby protipovodňových opatření v této části Olomouce tak potrvá čtyřicet osm měsíců namísto původně plánovaných třiapadesáti.

„Výsledek setkání, které jsem inicioval, je podle mého názoru přijatelný pro obě strany. Podařilo se nám dohodnout taková opatření a taková řešení, která přinesou výrazně menší omezení pro obyvatele Olomouce než původně předložený návrh. To bylo pro nás samozřejmě hlavním motivem k nynějšímu intenzivnímu jednání," uvedl Staněk.

Součástí projektu stavby protipovodňových opatření u centra Olomouce s rozpočtem 750 milionů korun je vybudování dvou nových mostů na důležitých dopravních tepnách. Jako první bude letos na jaře uzavřen most v Komenského ulici. Na jaře 2020 by měl přijít na řadu most na Masarykově třídě, po kterém jezdí tramvaje. V té době už bude v provozu nový most v Komenského ulici. Stavba nového mostu na Masarykově třídě potrvá dvacet pět měsíců.

Radnice podle primátorova náměstka Aleše Jakubce (TOP 09) pro Povodí Moravy a stavební firmy připravila studii organizace dopravy při stavbě mostu v Komenského ulici, která počítala se zachováním dopravy v okolí. Stavební firmy ale studii původně nezohlednily a radnici předložily dvě varianty dopravního omezení. Podle Jakubce by znamenaly kolaps automobilové dopravy v Olomouci, protože by byl na osmnáct měsíců uzavřen rozsáhlý prostor v okolí rušné křižovatky u restaurace Bristol.

Primátorův náměstek Filip Žáček (ČSSD) upozornil na to, že původně předložený návrh organizace stavby a dopravy v okolí Komenského ulice by také zhatil plán města vybudovat s pomocí armády poblíž provizorní most.

Protipovodňová opatření po dokončení ochrání Olomouc před více než třísetletou povodní, zatímco nyní koryto řeky Moravy pojme padesátiletý příval vody. Celková investice je odhadována na 1,75 miliardy korun. Na podzim 2013 byla dokončena stavba protipovodňových opatření, díky nimž jsou před záplavami z Moravy lépe chráněni obyvatelé čtvrtí Nové Sady a Nový Svět. Nyní byla zahájena příprava závěrečných protipovodňových opatření v severní části Olomouce i na opačné straně města.

Autoři | Foto ŠJů, Wikimedia Commons [CC BY 4.0 (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0)], via Wikimedia Commons

Štítky město, protipovodňová, opatření, Bristol, Olomouc

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.