pátek 28. února 2020 Lumír

Penny Market lákal na výhodný nákup masa, výrobce ale nejspíš vědomě lhal o obsahu balení

To, že etikety výrobků často lžou, není něčím novým. Nyní se ale Státní zemědělské a potravinářské inspekci podařilo zachytit nebývale velké klamání spotřebitelů. Rozbor obsahu několika sklenic masa ve vlastní šťávě pojmenovaných Šlechtická sýpka ukázal až o dvacet procent nižší obsah masa, než kolik bylo uváděno výrobcem na obale.

„Inspekce považuje za zcela nepřijatelné, pokud některé subjekty na trhu dosahují pro spotřebitele atraktivních cen díky zfalšování obsahu, kdy klamavě sníží podíl nejnákladnější složky potraviny a tyto výrobky jsou následně ve velkých objemech nabízeny v rámci tzv. letákových a slevových akcí. Aktuální zjištění pěti nevyhovujících šarží podobných výrobků od jednoho výrobce ukazuje, že nejde o náhodu a některé subjekty povýšily falšování na nástroj konkurenčního boje,“ popsal ředitel inspekce Martin Klanica.

Konzervy polského výrobce Pamapol uvedl na trh řetězec Penny Market v březnu v letákové akci Jedinečná nabídka. Rozbor se zabýval složením pěti konkrétních výrobků nazvaných Maso ve vlastní šťávě a Maso šlechtické se šunkou. Na obalech byl uveden podíl masa 86 až 89 procent, inspektoři rozborem našli ale jen mezi 67 a 73 procenty.

„Potravinářská inspekce prodejci uložila přechodné opatření, aby veškeré další šarže výrobků Sýpka šlechtická Maso ve vlastní šťávě, Sýpka šlechtická Maso šlechtické se šunkou a výrobků obdobného charakteru značky Pamapol před uvedením na trh nechal na vlastní náklady analyzovat v akreditované laboratoři a nemohlo tak docházet ke klamání spotřebitele,“ uzavřel mluvčí inspekce Pavel Kopřiva. Inspekce také s kontrolovanou společností zahájila správní řízení o pokutě.

Autoři | Foto SZPI

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.